-->
July 13, 2017

PRAGUE TRIP 2017

Ahojte a pekný štvrtok prajem. :) Dnes som si pre vás pripravila menšie zhrnutie z môjho posledného výletu v Prahe, kde som bola spolu s Majkou 2 necelé dni. Takúto dvojdňovku sme absolvovali aj minulý rok v júni a rozhodli sme sa ju zopakovať, pretože Praha sa nám veľmi páči, je to krásne mesto a nie je to ani až tak ďaleko. Bývali sme v hoteli so super lokalitou blízko Václavského námestia, takže sme to mali blízko do centra aj k obchodom. Vždy pozeráme nejaké výhodné ponuky na booking.com, a potom len vyberáme hotel, ktorý sa nám najviac pozdáva. Úplne nám stačia raňajky, lebo celý deň aj tak beháme po meste a keď tak si niečo kúpime.

Ako dopravu do Prahy využívame autobusy spoločnosti Student Agency ( Regio Jet ), ktoré sú asi njalepšie a najkomfortnejšie, pretože majú obrazovky, kde môžete pozerať filmy a dostanete zadarmo aj teplý nápoj a dennú tlač. Štvorhodinová cesta tak ubehne naozaj rýchlo a ešte ste obohatení aj o filmový zážitok. Dokopy nás teda stálo ubytovanie s raňajkami a lístky na autobus za jednu asi 50€, čo je podľa mňa super. Do Prahy chodíme skôr popozerať mesto, obchody a nejaké zaujímavé kaviarničky, a preto nevyužívame veľmi dopravu, ale chodíme pešo. Za tie 2 necelé dni toho ani veľa nestihnete, naozaj len tie základné veci, lebo vás aj tak začnú z chodenia bolieť nohy a je to vyčerpávajúce. Ale určite to stojí za to.
Na takýto výlet ani nepotrebujete veľa vecí, ľahko sa zbalíte do nejakého menšieho ruksaku, kufru či tašky. Minulý rok som mala batoh a teraz kufor, aby sa mi to ľahšie nosilo a hlavne v tomto teple neznášam nosiť ťažký batoh na chrbte. Aj keď až tak praktické to nie je, hlavne keď chcete aj fotiť, točiť či ísť do obchodu a v jednej ruke stále držíte rúčku od kufra. Najskôr som sa pokúšala točiť nejaké video, ale potom som to vzdala, lebo na to neboli vhodné podmienky a mne samej to moc nešlo. :D A v obchodoch si zase musíte dávať pozor aby ste do niečoho nenarazili a často krát stoja v uličkách ľudia a nedá sa vám prejsť.

Pred cestou sme si ešte pozreli nejaké miesta na instagrame, kde by sme šli na kávu či na jedlo. Instagram je proste tá najlepšia inšpirácia. :D Veľa dobrých podnikov bolo ďaleko, takže sme tam nemohli ísť, no nakoniec sme ich aspoň pár navštívili. Prvým miestom kam som chcela ísť bola EMA espresso bar, ale tam bolo plno a preto sme sa presunuli do La Botega Linka. Vyzeralo to tam parádne, čašníkov pomaly viac ako zákazníkov, no to menu ma moc nezaujalo. Bol čas obedu, ale tie jedlá mi moc nesedeli, ani ich nebolo veľa na výber, a preto sme si dali len kávu a limonádu. Celkovo som však mala pocit, ako keby im vadilo, že sme si nedali aj jesť a tiež to celkom dlho trvalo kým nám to priniesli. A aj čašník keď sme platili bol divne odmeraný, že som z toho mala zvláštny pocit a bola som rada, keď sme šli preč.

Na obed sme nakoniec šli do Cacao Prague, kde vždy obdivujem acai misky ostatných blogeriek. Vyskúšali sme ich šaláty, ktoré boli veľmi chutné. Avšak podla nás dosť dlho trvalo kým nás vôbec niekto prišiel obslúžiť a čakať sme museli aj na tie šaláty. Takže to bolo tiež trošku sklamanie. Neviem či to bolo tým, že bola nedeľa a nikomu sa nejako nechcelo a boli spomalení. :D
Poobede sme sa rozhodli prejsť sa na hrad cez Karlov most, kam vedie celkom dosť schodov, že si aj zamakáte. Cestou sme sa museli zastaviť v zmrzlinárni Amorino, kde vám zmrzlinu naberú do tvaru ruže. Zrejme to bude niečo novšie, pretože minulý rok sme si to nevšimli. Majú rôzne zaujímavé a hlavne chutné príchute, ale odporúčam tam ísť mimo najväčšej špičky. :D

Pred večerom sme sa stavili v M&S, aby sme si kúpili šalát na večeru. Obe Majka aj ja milujeme M&S potraviny a hlavne tieto čerstvo pripravené jedlá, wrapy, smoothies, ktoré my na Slovensku nemáme, čo je škoda. Majka odporúča krevetový šalát, ktorý je naozaj top a ja som vyskúšala aj nejaký kurací so slaninou či wrap s falafelom. Ak teda nechcete sedieť v reštike a uspokojíte sa s obedom na lavičke či hotelovej izbe, M&S jedlo je ako stvorené pre vás. :)

Do mesta sme zavítali ešte aj neskôr večer, aby sme si pozreli večernú Prahu a západ slnka. Napriek neskorým hodinám je v meste strašne veľa ľudí, buď sa len prechádzajú, sedia v podnikoch či na lavičkách pri Vltave.
Na druhý deň sme sa po super raňajkách vybrali smer Cafefin. Strašne som tam chcela ísť, aj keď od hotela to bola asi pol hodinka. Brali sme to teda ako menšiu prechádzku a ľahko sme to našli. Odporúčam aplikáciu offline mapy do mobilu, bez ktorej by som bola asi stratená. :D Keďže v zahraničí nemám internet, táto mapa vám ukazuje kde sa nachádzate a ľahšie sa zorientujete. Kaviarnička je veľmi pekná a zaujímavo zariadená a na kapučíne vám spravia typický latte art. Viem, že tam robia aj zaujímavé raňajky, no keďže sme ich mali na hoteli, musela som sa uspokojiť len s kávou. :D Potom sme niečo nafotili a pobrali sa späť na hotel pre kufre.

O 11 sme opustili hotel a mali sme 6 hodín do odchodu autobusu. Teraz sme však chodili s kuframi. Na Václaváku sme ešte raz zašli do M&S pre jedlo a niečo do autobusu a pobehali sme aj drogérky Douglas a Sephora. Ďalej sme si to namierili do nákupného centra Palladium, kde je napríklad Body Shop, Lush, Topshop či Costa a tam sme sa niekoľko hodín motali. Najskôr sme si prešli obchody a potom sme si posedeli v Coste pri koláčiku a ľadovej káve. Zopár vecí som si aj kúpila a tie vám ukážem v ďalšom príspevku. Potom sme sa ešte raz prešli k rieke, sedeli v parku, fotili a čakali na autobus. Mali sme šťastie že nám v oba dni aj pršalo, no nie veľmi a v zápätí sa vyjasnilo. :) Rozhodne to bol ďalší pekný výlet a snáď sa tam čoskoro vrátim opäť. Boli ste už v Prahe? Čo sa vám tam najviac páči?

7 comments:

1. Tiež sa do Prahy tento rok chystám :) Už sa teším ešte viac!

ReplyDelete
  2. Praha je někdy dost hektická, ale tys ji pěkně zachytila a super místa jsi vybrala!:)

Replies
    1. tiež som mala pocit, že ani poriadne češtinu nepočujem lebo samí turista :D ale tak oproti ostatným mestám sa to ešte dá :)

Delete
  3. oooch Praha. Krasna na forkach a krasna aj v realite. Byvala som tam 4 roky a chýba mi kazdy jeden den.

www.petitejardin.sk

ReplyDelete
    Replies
    1. súhlasím :) Praha je očarujúca :) viem si predstaviť aj bývať tam :)

Delete

Ďakujem za každý milý komentár. :) / Thank you for every lovely comment :)